پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261938
اتمام جاده فارسان دشتک خواسته مستقيم مردم دو شهرستان است
تاریخ انتشار : 1402/08/26 13:03:59
نمایش : 390
امام‌جمعه فارسان گفت: طرح‌هايي که سال‌ها مانده و مردم منتظر هستند بايد به اتمام برسند همين‌جا از دولت محترم درخواست داريم نسبت به تسريع و اتمام جاده فارسان دشتک همان سرعت کاري که در اتمام سد غدير اتفاق افتاد اينجا هم اتفاق صورت گيرد اين خواسته مستقيم مردم دو شهرستان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين ولايت مدارند و سخنان و دستورات ولي جامعه را زمين نمي‌گذارند و تا حد توان اجرا مي‌کنند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام وقتي شنيدند که ياران معاويه به غارت شهر انبار اقدام کرده‌اند، تنها و پياده از کوفه بيرون آمد تا به نُخيله رسيد، مردم در آنجا به او پيوستند و گفتند: ما شرّ دشمن را از تو کفايت مي‌کنيم.
 
 
وي افزود: حضرت در حکمت ۲۵۳ از حکم نهج‌البلاغه پاسخ فرمودند: به خدا قسم شما شرّ خود را از من کفايت نمى‏کنيد، چگونه شرّ غير خود را از من کفايت مي‌کنيد؟ اگر رعيّت پيش از من از جور حکمرانان خود شاکى بودند، من امروز از ستم رعيّتم شکايت دارم، مثل اين است که من پيرو ايشانم وايشان زمامدار و يا من فرمان‌بردارم و ايشان فرمانده. بايد دائماً امام جامعه را ياري کرد و الا شخصيتي مثل امام معصوم علي بن ابيطالب هم اگر ياري‌اش نکنند خانه‌نشين مي‌شود
 
امام‌جمعه فارسان به سفر رياست محترم جمهوري به استانمان اشاره داشت و بيان داشت: استقبال پرشور مردم از رئيس‌جمهور بعضي‌ها و به‌خصوص دشمن را عصباني کرده، مردم استان چهارمحال بختياري سنگ تمام گذاشتند بايد از اين مردم بصير تقدير و تشکر عملي بجا آورد و قطعاً وظيفه مسئولان سنگين‌تر از قبل شد البته تحليل‌هاي مغرضانه در همه زمينه‌ها هست مي‌بينيد که فعاليت‌هاي گسترده دولت را چگونه ضايع مي‌کنند. دولت با تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمامي که بعض از آن‌ها دو دهه و بيشتر معطل‌مانده بوده، خدمت بزرگي به تکميل زيرساخت‌هاي عمراني براي رفاه حال مردم مي‌کند.
 
وي اظهار داشت: واقعاً بي‌انصافي مي‌کنند. در همين مسئله فروش نفت وزير دولت قبل مي‌گفت نمي‌توانيم ۲۰۰ هزار بشکه هم بفروشيم اما امروز در شرايطي که برجام بي‌خاصيت مانده و خبري هم از اف اي تي اف نيست، نفت ۳ ميليون بشکه فروش مي‌رود و باز به‌عنوان نفر سوم توليدکننده اوپک شديم. بعد مي‌گويند اين‌ها نمايش است. خب شما چرا نمايش نداديد تا مذمت نشويد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: ما منکر کمبودها و کاستي‌ها در عملکرد دولت و مشکلات معيشتي و سفره کم‌رمق و گاهي بي‌رمق مردم نيستم اما برويد لااقل منصفانه کارها را با قبل مقايسه کنيد. حرف‌هايي از روي بي‌تقوايي زده مي‌شود ناراحت‌کننده است. در همين شهرستان خودمان طرح‌هايي بود و هست که اين‌ها آيينه دق شده بودند و مردم ناراحت الحمدالله سد غدير باباحيدر بعد از سال‌ها معطلي ديروز با حضور رئيس محترم جمهوري آبگيري آن شروع شد.
 
وي عنوان داشت: ديشب هم در جلسه‌اي که در محضر رئيس‌جمهور بوديم فرمودند طرح‌هايي که سال‌ها مانده و شده نماد ناکارآمدي و مردم منتظر هستند بايد به اتمام برسند همين‌جا از دولت محترم درخواست داريم نسبت به تسريع و اتمام جاده فارسان دشتک همان سرعت کاري که در اتمام سد غدير اتفاق افتاد اينجا هم اتفاق بيفند اين خواسته مستقيم مردم دو شهرستان است.
 
وي افزود: بحثي را روز عاشورا در خطبه‌ها به‌عنوان مطالبه عرض کرده بودم و آن احيا واحدهاي راکد شهرستان بود که به حمدالله ديشب تفاهم‌نامه آن توسط هلال‌احمر کشور امضا شد؛ و دها کار ديگر که پيگير هستيم به نتيجه برسند اگر جايي مي‌بينيد کار پيش نميره بدانيد يک مدير ناکارآمد جلوي آن را گرفته.
 
وي گفت: مردم رنج‌ها و مشکلات اقتصادي دارند همواره چشم اميد به تلاش‌هاي شبانه رئيس‌جمهور دارند، از رئيس‌جمهور انتظار دارند که مديران قوي و کارآمد تقويت شوندومديران ضعيف و ناکارآمد عزل شوند؛ و يک گلايه از وزير بهداشت و تيم تصميم گير ايشان دارم وزير معين شهرستان ما دکتر عين اللهي بودند چرا در فارسان توقف و حضور در جلسه نداشتند چرا از بيمارستان سينا جونقان بازديد نکردند چرا پاي درد و دل مردم ننشستند اگر حال نداري و خسته‌اي چرا به فرهايي استاني مي‌آيي وزير معين در سفرها يعني به جر اينکه وزير بهداشت هستي نماينده رئيس‌جمهور در سفر به شهرستان هستي وبايد صحبت‌هاي مردم را در سفرها بشنوي
 
حجت‌الاسلام ملک پور به ولادت حضرت زينب (س) روز پرستار هم اشاره‌اي داشت و بيان داشت: در يک نگاه اجمالي به زندگي حضرت مي‌بينيم که تمام عمر خودش را در کنار وظائف مادري و همسري و تربيت انسان‌ها، صرف همراهي و مراقبت و رسيدگي به بهترين انسان‌هاي روي زمين کرد. در حقيقت هم از افراد پرستاري کرد و هم از دين خدا- و شد الگوي پرستاران و روز ولادت اين بانوي بزرگوار را روز پرستار ناميدند تا از مقام شامخ پرستاران هم تشکر و تکريم به عمل آيد.
 
وي تصريح کرد: ما حضرت زينب عليه‌السلام را يک الگوى تربيتى موفق در امر سلامت و بهداشت روان و کنترل حوادث تکان‌دهنده و مديريت کننده مشکلات پيش‌آمده بعد از داغ‌هاي سنگين مي‌دانيم. - چنين شخصيتي است حضرت زينب. اگر انسان شناخت درستي از خود و توانائي‌هايش نداشته باشد و رابطه بين خود و عالم هستي را تعريف نکرده باشد و نسبت به آينده ديدگاه روشني نداشته باشد نمي‌تواند حوادث سنگين و مصائب ناگوار را ازنظر روحي مديريت کند؛ اما زينب کبري در اين بخش نمونه‌اي بي‌نظير است.


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html